Huom! Minä tiedän, että viiltely on ihan oikea ongelma ja suhtaudun siihen vakavasti, paitsi tässä yhteydessä.

 

Silloin kun minä olin nuori, viiltelyä ei vissiin oltu keksitty tai sitten minä olin taide- ja muissa höyryissäni niin pihalla, etten vain huomannut koko asiaa. Oli vain pahoilla pojilla imppaaminen ja henkinen turpiin mätkintä plus meille kilteille x määrää muuta ihmissuhdekuraa - kaikki me ne tiedämme.  Ei kyllä ollut internettiäkään. Viiltelyllä tarkoitetaan siis oman ruumiin toistuvaa, tarkoituksellista vahingoittamista sitä viiltelemällä. Opettajat tai ainakin nuorisotyöntekijät saanevat koulutusta viiltelyn tunnistamiseen ja havainnointiin. Tahdon kuitenkin esittää, että jos kyse on 35-vuotiaasta miehstä, jolla on viiltelyarpia käsissä, tarkoitus EI välttämättä ole ollut itsetuhoinen. 

 

Yllä olevat kuvat ovat vain osa niistä raapaleista, joita puolisolleni on aiheutunut tämän pääsiäisen aikana. On myös mustelmaa ja muuta. Joten, kun seuraavan kerran näette joko minut tai puolisoni paitahihasillaan ja samalla koko naarmuisen karmeuden, kyse EI ole itsetuhoisuudesta. Kyse on ns. toukotöistä. Siksi täydensin vähän wikipedian kaaviota.